Welcome to the next level: Grudnjak koji tvituje

by ana.milanovic

grudnjak naslovna1

Kada ste pročitali/le naslov, verujem da niste ni pomišljali/le da je u pitanju nešto drugačije od udovoljavanja “bolestima zavisnosti” digitalnog sveta i neodoljivoj potrebi za neprekidnom konekcijom sa informacionom magistralom društvenih mreža. Ništa posebno, samo još jedan način prodiranja digitalnog u materijalni svet samo ovog puta se kao tehnička podrška, bukvalno, koriste grudi.

Priznajem, onaj otrovani deo mene prihvata tu ideju posebno što to nije prvi ni poslednji put da se komadi odeće povežu direktno sa društvenim mrežama i to ponekad ume da bude zabavno. Ali ovaj put mi stil “moje sise tvituju i nemaju rak tra la la la la” nije baš zabavan.

– Gledaj me mama, tvitujem “bez ruku”!-

Ma u stvari bilo bi najjače ako bi grudnjak omogućavao tvitovanje misli u realnom vremenu koje žena propušta kroz bradavice koje postaju releji a onda putem čarobnih wi-fi signala svoje zaveštanje pušta u internet svemir. Još kad bi u pozadini reklame svirala olinjala muzička tema sa fade out efektom koja seksualizuje izmaštane internetske struje dok vijugaju u boji roze magle koje društvena sfinga odašilje iz njenih napupelih grudnih žlezda za ‘ranjenje đece i tvitovanje, ma bilo bi vr’!

Ali ipak ne.

U pitanju je nešto za nijansu surovije od “klasične” seksualizacije kancera dojke (i žene u borbi sa rakom mogu biti seksi i ženstvene YEA!) koja je sasvim komotno prihvaćena u našoj internetskoj kulturi <povračaču od awernessa> radi se o “dobronamernoj” a istovremeno, u kontekstu povezivanja oflajn i onlajn marketinga, inovativnoj akciji koju je pokrenula kompanija Nestle radi promocije Nestle Fitness proizvoda i podizanja svesti o važnosti redovnih pregleda radi prevencije raka dojke.

sise33

Glavni akteri događaja su grudnjak i grčka televizijska ličnost Maria Mpacodimou. Sve što treba da se uradi jeste ušivanje sjajnjikavog gliteroznog uređajčića – nadasve ženstvenog – u kopču grudnjaka i on će pri svakom otkopčavanju tokom 15 dana koliko traje kampanja (e, neka se misle što je skinula brus trolololol) poslati tvit stotinama hiljada miliona Marijinih pratilaca o važnosti redovnih pregleda, savetima kako da se oni izvode i koje još vrste prevencije postoje.

 

Ova “magija” funkcioniše uz mehanizam koji je putem bluetootha povezan sa smartfonom koji šalje unapred pripremljene sadržaje. To je sve lepo, verujem da će neka žena možda i biti “spašena” zahvaljujući nekom od tih tvitova, ali ima tu još jedna kvaka.

Ono što u ovom slučaju predstavlja problem jeste zloupotreba zdravstvenog pitanja koje bi trebalo da bude veoma značajno u životu svake žene i što se to pretvorilo u kreiranje haštaga koji nema za cilj istinski aktivizam već se bori za trending status na društvenim mrežama kako bi erupcija statistika mogla da bude spakovana u power point prezentaciju za Nestle menadžere grčkog tržišta.

Na nalogu @tweetingbra se mogu pročitati tvitovi u okviru kampanje, pa ako znate grčki – izvolite.

Problem je što kolateralna šteta jedne marketinške kampanje ponovo jesu ŽENE SA PROBLEMOM koji se ne rešava na društvenim mrežama ni dizajniranim telima u reklami.

Te iste žene su ujedno i /rakom dojke/ najugroženija i najvažnija ciljna grupa Nestle Fitness proizvoda koji kroz “budi fit” kampanje jasno poručuju: “ako nisi fit ne možeš na plažu da nađeš dečka i ostaćeš sama i ogorčena, zato jedi naš musli i ne pričaj mnogo”, predstavlja brutalno iskorišćavanje potencijalno ugroženog zdravlja u marketinške svrhe, pod krinkom zabrinutosti za to isto njihovo zdravlje.

Ali, hej! Ima tu i istine. Ako žene imaju rak, ne brinu o tome da li su fit jer hemoterapija rešava taj problem, dok se u Nestle kujni selektori komprimovanih žitarica zgražavaju zbog mogućnosti da pare umesto njih potroše farmaceuti: OU-EM-DŽI!

A šta ako neka žena ne može da ode na pregled i ako nešto napipa nakon TW saveta? Šta ako nema zdravstveno osiguranje ili je doživela maltertiranje kog ginekologa jer je tražila pregled? Šta ako … je kasno jer nije imala Twitter?

Nestle to nije uvrstio u 55 sekundi video spota.

 

#justsayin       #justsayin       #justsayin       #justsayin       #justsayin

 

Eto, ostavljam vas sada sa ovim informacijama, jer moram da opipam svoje dojke i da kupim kutiju žitarica. NOT.

Go home Nestle, you’re drunk.

Advertisements